Ile waży kontener morski?
Kontenery morskie różnią się wagą i funkcjonalnością. Standardowe kontenery 20' i 40' DC ważą odpowiednio około 2,2 i 3,7 tony. Wersje High Cube tych kontenerów, oferujące więcej przestrzeni, są nieco cięższe. Kontenery chłodnicze 20' i 40' RF ważą od 3,1 do 4,8 ton, zapewniając kontrolowaną temperaturę dla wrażliwych towarów.
Kontenery morskie różnią się wagą i funkcjonalnością. Standardowe kontenery 20′ i 40′ DC ważą odpowiednio około 2,2 i 3,7 tony. Wersje High Cube tych kontenerów, oferujące więcej przestrzeni, są nieco cięższe. Kontenery chłodnicze 20′ i 40′ RF ważą od 3,1 do 4,8 ton, zapewniając kontrolowaną temperaturę dla wrażliwych towarów. Kontenery Open-Top, ułatwiające załadunek nietypowych ładunków, ważą około 2,2-4 tony, w zależności od rozmiaru.
Sprawdź naszą ofertę kontenerów morskich.
Kontener morski 20 stopowy
20’DC
Pusty kontener 20 stopowy waży zwykle 2245 kilogramów (2,2 tony).
Konstrukcja kontenera 20-stopowego, wykonanego głównie ze stali, jest głównym czynnikiem determinującym jego wagę. Grubość stali i dodatkowe wyposażenie, jak półki czy systemy zabezpieczające ładunek, mogą wpłynąć na końcową wagę.
20’HCDC
Pusty podwyższany kontener 20 stopowy (High Cube) waży zwykle 2340 kilogramów (2,3 tony).
Kontener 20’HC (High Cube) wyróżnia się zwiększoną wysokością w porównaniu do standardowego kontenera 20-stopowego, oferując dodatkową przestrzeń ładunkową. Jest idealny do transportu lekkich, objętościowych towarów, takich jak meble czy części samochodowe, zapewniając efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni.
Kontener morski 40 stopowy
40’DC
Pusty kontener 40 stopowy waży zwykle 3770 kilogramów (3,7 tony).
Kontener 40’DC (Dry Container) to uniwersalny, standardowy kontener ładunkowy używany w transporcie morskim. Przeznaczony do przewozu szerokiej gamy towarów, od materiałów przemysłowych po produkty konsumenckie. Charakteryzuje się solidną konstrukcją ze stali, odpornością na warunki atmosferyczne i zabezpieczeniami przeciwkradzieżowymi. Idealny do dużych, masowych ładunków.
40’HCDC
Pusty kontener podwyższany 40 (High Cube) stopowy waży zwykle 3 900 kilogramów (3,9 tony).
Kontener 40’HC (High-Cube) wyróżnia się większą wysokością niż standardowe modele, oferując dodatkową przestrzeń objętościową, idealną dla ładunków o większych gabarytach. Jest on często wybierany do transportu lekkich, ale zajmujących dużo miejsca towarów, takich jak meble, części samochodowe czy sprzęt elektroniczny, zapewniając efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.
Kontener morski 45 stopowy
45’DC
Pusty kontener 45 stopowy waży 3940 kilogramów (3,9 tony).
Kontener 45’DC (Dry Cargo) jest jednym z największych kontenerów standardowych, przeznaczony do transportu różnorodnych towarów nie wymagających kontrolowanej temperatury. Jego konstrukcja jest przystosowana do przewożenia dużych ilości suchego ładunku, jak meble, tekstylia czy sprzęt elektroniczny, zapewniając efektywny i bezpieczny transport.
45’HCDC
Pusty kontener podwyższany 45 stopowy (High Cube) waży 4820 kilogramów (4,8 tony).
Kontener 45′ HCDC (High Cube Dry Cargo) jest przeznaczony do przewozu szerokiego zakresu towarów. Jego specyfika polega na zwiększonej wysokości, zapewniającej dodatkową przestrzeń ładunkową. Idealnie nadaje się do transportu lekkich, objętościowych ładunków, takich jak meble, tekstylia czy lekka elektronika. Oferuje wygodę i elastyczność w obsłudze różnorodnych towarów.
Kontener chłodniczy
20’RF
Pusty kontener chłodniczy 20 stopowy (Reefer) waży 3080 kilogramów (3,1 tony).
Kontener 20 RF (Refrigerated Container) to kompaktowy kontener chłodniczy służący do transportu towarów wymagających kontroli temperatury. Jest idealny dla żywności, farmaceutyków i innych wrażliwych produktów. Wyposażony w zaawansowane systemy chłodnicze i izolację termiczną, zapewnia optymalne warunki podczas transportu morskiego.
40’RF
Pusty kontener chłodniczy 40 stopowy (Reefer) waży 4 480 kg (4,5 tony), natomiast pusty podwyższany kontener 40 stopowy (High Cube Reefer) waży 4 800 kilogramów (4,8 tony).
Kontener 40 RF (reefer) jest specjalizowanym kontenerem chłodniczym, przeznaczonym do transportu towarów wymagających kontrolowanej temperatury. Wyposażony w systemy chłodzące i ogrzewające, pozwala na utrzymanie stałej, regulowanej temperatury wewnątrz, co jest kluczowe dla przewozu żywności, leków oraz innych wrażliwych produktów.
45’HCRF
Pusty podwyższany kontener chłodniczy 45 stopowy (High Cube Reefer) waży 4 850 kilogramów (4,9 tony).
Kontener 45 HC RF (High Cube Refrigerated) to specjalistyczny kontener chłodniczy o zwiększonej wysokości, zapewniający dodatkową przestrzeń objętościową. Idealny do transportu towarów wymagających kontroli temperatury, takich jak świeże produkty, mrożonki czy leki. Wyposażony w systemy chłodzące i izolację termiczną, zapewnia optymalne warunki dla wrażliwych ładunków.
Kontener morski Open-Top
20’OT
Pusty kontener 20 stopowy z otwartym dachem (Open Top) waży 2250 kilogramów (2.2 tony).
Kontener 20-stopowy Open Top charakteryzuje się otwartym górnym panelem, co ułatwia załadunek towarów o nieregularnych kształtach lub wymagających załadunku z góry. Jest idealny do przewozu ciężkich, wysokich lub trudnych do załadowania ładunków, takich jak maszyny, sprzęt budowlany i surowce.
40’OT
Pusty kontener 40 stopowy z otwartym dachem (Open Top) waży 4050 kilogramów (4 tony).
Kontener 40-stopowy Open-Top jest specjalistycznym typem kontenera, charakteryzującym się otwartym górnym panelem. Jego unikalna konstrukcja umożliwia łatwy załadunek i rozładunek towarów o niestandardowych kształtach i wymiarach, takich jak maszyny, sprzęt budowlany, czy długie elementy konstrukcyjne. Idealny do transportu ciężkich lub nietypowych ładunków.